Monday, August 24, 2009

Ариусын шүлгээс...

Шүлгэнд дуртай надад Ариус найз минь өөрийн шүлгийн цоморлигоосоо хэдийг нь бяцхан ном болгож дурсгасан юм. Бүх шүлэг нь үг хэлэхийн аргагүй гайхалтай, заримаас энд бичмээр санагдаад. Шүлгүүдээ заавал ном болгож гаргаарай, фэнээс чинь.

Хэн Нэгний Аз Жаргал Байхсан

Хээр талд өвс өвсөө үнсэхийг анирдан
Хэнийх ч биш ганцхан миний амрагаа тэврээд
Хивс олбогоор дүүрэн өрөөнд бус
Хээнцэрхэн цэцгүүд дунд жаргалтайхан суухсан

Хоржигнон урсах голын чимээг үл анзааран
Хоёр зүрхээ л сонсон чимээгүйхэн зогсохсон
Хонхон цэцгийг таслалгүй энхрийлж үнсээд
Хорвоод биднийг учруулсанд баярлалаа гэж шивнэхсэн

Хэн нэгний аз жаргал нь байхсан
Хэлтгий заяа гэж хичнээн ч удаан гуниглах вэ
Хэрэвзээ зөвийг бодож амьдарвал
Хэнийг ч алаг үздэггүй хайр шүү дээ

Залуу хархүүд

Даарч байна уу гэж түүнээс битгий асуу

Дахиад хэзээ уулзах вэ гэж түүнийг бүү сандарга

Дан цамц, туяахан бэлхүүсээр нь тэвэр

Дандаа хамт шүү гэж чихэнд нь шивнэ


Шивнэх үгсийн чинь дулаанд тэр даарахгүй

Шиврэх бороо ч түүнд хүйтэн санагдахгүй

Ширтэх харцнаас чинь гал олж харвал

Шинэхэн өглөө бүрийг чамтай угтаж чадна


Харин өчүүхэн ч гэсэн эргэлзээ чамайг эзэмдвэл

Харуй бүрийгээс өмнө гэрт нь хүргээд буцаарай

Хайртай гэдэг үгийг цухуйлгаад ч хэрэггүй

Хайлган сэтгэл нь хөрчихвөл буцаад өрдөхөд хэцүү


Хэзээ ч юм түүнтэй учрах хайрыг бүү сэвтээ

Хэрэггүй үгэнл булагдсан сэтгэл нь нээгдэхгүй

Хэний ч юм үнэнч сэтгэлд итгэхгүй

Хэнз цэцэг шиг болгоно түүнийг.


All copyrights to Arius








2 comments:

Д.Цогбадрах said...

Би ирж яваа юм
Дуниартсан намрын хонгор өдрийг нартай нь сартай нь
Дурсгал болгон бие биедээ солилцож бид саллаа, би явлаа
Дурлалын хоёр багана бараа бараагаа харалцсаар
Дундаа сэтгэлийн зэл татан холдлоо би явлаа
Холдож явсан энэ л мөчөөсөө эхлэн
Хонгор минь би чамдаа очиж яваа юм би ирж яваа юм чам руу
Хойтон болтол бидэн хоёрын хооронд сунайх замаас
Хорж байгаа юм энэ чинь би ирж яваа юм чам руу
Өдий ч байна даа гэж чиний минь тоолсон хоногоос
Өнөөдрийг би хасч яваа юм би ирж яваа юм шүү чамдаа.
Өгсөж давах тусам өөдөөс ургаж босоод байдаг
Өчнөөн уулсын нэгийг давж яваа юм, би ирж яваа юм, чам руу

Барнангийн ДОРЖПАЛАМ

Anonymous said...

ene shvlegiig magtaad zondoo um bichimeer l bna gehdee demii biz dee. gehdee uuriinhuu neg shvlegiin 4 murtiig vldeelee.

Nomin tengert shvren odod anivchij
Namriin vdshiig shoniin tenger ugtlaa
Namaig l hairlah chinii hairand erkhelj
Namuun vdshiig gegeen hvsleer vdlee